Sommerferie 2022 – del 2

Dragør

Vi er blevet alene, dvs. alle ungerne tog hjem til deres respektive andre forældre, efter turen på Bakken. Så nu er det ren voksenferie.

Copenhill – fik jeg lige fanget da vi sejlede forbi.

Vi sejlede fra Skovshoved til den hyggelige havn i Dragør. Her fandt vi en fin langskibsplads yderst på den nordlige mole. Hen på eftermiddagen fik vi en lille norsk båd uden på vores båd, med 3 pensionister fra Oslo, som lige sejlede lidt rundt i 2 måneder.

Skovshoved – Dragør – Rødvig – Klintholm
Rødvig

Vi havde tjekket vejrudsigten og det så ud til, at vi ville få bedst vejr at krydse Køge bugt i, her fredag formiddag. Alligevel viste Køge bugt at der godt kunne piskes en stemning op, og laves nogle mellemstore bølger, så det rykkede lidt i båden imens vi krydsede bugten. Da vi nåede Stevns lagde bølgerne sig, og vi kunne nyde den flotte klint mens vi sejlede roligt forbi.

Vi fik en langskibsplads i Rødvig, og vi kigger lidt på vejrudsigt, og bliver enige om at vi tager 1-2 overligger-dage, da de lover lidt rigeligt med vind i weekenden.

Rødvig er en superhyggelig lille by, der gør noget ud af at profilere sig, sammen med Stevns Klint, der er kommet på UNESCOs verdensarvsliste. Weekenden blev derefter brugt på at cykle ud til klinten, og gåture både rundt i byen, men også langs trampestien.

Klintholm (Møn)

ENDELIG lagde vinden sig, så vi smed fortøjningerne i Rødvig kl. 8:00 mandag morgen, sammen med alle de andre sejlere, der også havde valgt at ligge stille i Rødvig.

Det blev en rigtig flot sejlads, hvor vi rigtig kunne nyde Møns Klint i al dens pragt inden vi lagde os ind i en næsten tom Klintholm havn kl. 12:30. Det blev der dog lavet om på i løbet af eftermiddagen, da godt 200 sejlbåde valgte at lægge sig ind. Så til aften kunne Klintholm havn melde fuld, – dog er der altid plads til en til – udenpå alle de andre. Vi ligger dog ved pæleplads, og får dermed ikke nogen “udenpå” i denne omgang.

Der er et vældigt “leben” her på havnen, – helt i modsætning til vores besøg engang i efteråret, hvor ALT bare var lukket og tomt. Aftensmaden er indtaget i havnens STREET FOOD område. Hundene er luftet og alt er – helt perfekt.