New York – Skyline og High Line Park

Vores hotelværelse vente ud imod en baggård, hvor de karakteristiske jerntrapper/stiger udenpå husene var en del af vores “udsigt”. Det er svært at bedømme vejret her inde fra baggården, men det så ud til godt vejr igen i dag. TripAdvisor blev fundet frem, og vi besluttede at afprøve morgenmad på et fransk bageri i nærheden.

Grøntsager? …er ikke en stor del af det amerikanske køkken. Dog har jeg i denne omelet rød peber og skinke.
Michaels morgenmad denne morgen er: Spejlæg med bacon og skinke.

Vores hop on/off billetter er gyldige til kl. 16 idag, og vi besluttede at udnytte den max. og finde båden, som vi ikke nåede i går. Nede på kajen (ikke langt fra Intrepid), måtte vi dog lige grine lidt af os selv, da vi fandt den rigtige pier, med de både vores billet gjaldt til – det var ikke den pier samme som igår.

De hop on/off både, som vi har billetter til ser sådan ud! 🙂

Vi gik direkte ombord, og denne gang var der (igen) med meget tydelig og velfortællende guide ombord.

Guiden ombord, der fortæller om alt hvad vi ser, og NY generelt. Han smider om sig med anbefalinger til, hvad man kan se, og hvad det evt. koster. Herlig sejltur.

På vores tur sydpå ned af Hudson River, fortalte guiden bl.a. om det fly, der nødlandede på floden, og på den kaj der var gjort klar til den helt store modtagelse af Titanic, -som bare aldrig nåede hertil.

Port og modtagelses-kaj (bropillerne i vandet) til Titanic, står nu forfaldent her i N.Y.

Der ud over var vi selvfølgelig også forbi Frihedsgudinden (igen) og fik igen den fantastiske udsigt af New York på det sydlige Manhatten, også kaldet “Skyline”.

IMG_2985 IMG_4100 IMG_4089 IMG_4103

En af de seværdigheder, som båd-guiden anbefalede os, var at gå en tur i High Line Park. Han pegede op i luften og fortalte at den var “lige dér inde”, så jeg og Michael skridtede i den anviste retning. Kortet blev fundet frem, men denne ende af parken kunne vi ikke hitte. Så vi besluttede at tage ned til Chelsea Market, hvor parkens anden ende ville være. Vi blev dog frokostsultne på vejen og satte os på restauranten “Dos Caminos”, hvor vi fik lækre (stærke) burgere og nachos.

IMG_2986 IMG_2987 IMG_2988

Efter frokosten havde vi mere held med at finde High Line Park, – et nedlagt jernbanespor (man havde anlagt det i højderne, da det kostede for mange menneskeliv at have toget kørende på gadeplan i det travle Chelsea-område), som man for få år siden havde fundet ud af at omdanne (og stadig er igang) til park.

IMG_2992 IMG_2991 IMG_2990 IMG_3264 IMG_2989 IMG_3263

Skærmbillede 2016-05-08 kl. 11.24.18

Okay… indrømmet, da jeg så dette kort efterfølgende kunne jeg godt forstå at vi ikke havde fundet indgangen i den nordlige ende til at starte med – det var ikke helt sådan vores gade-kort så ud, som vi havde med i rygsækken.

Ikke langt fra den nordlige udgang af High Line Park, ligger Macy’s – endnu et shoppingcenter, som vi forlystede os lidt i, inden det var blevet aftentid igen, og vi måtte afprøve “Buchettas” – pizza bagt i stenovn.