Hou – færrest børn flest hunde, og meget for handicappede.

Vi gik fra Endelave til Hou tidligt lørdag morgen, og havde en fin sejltur på et par timer. I Hou var der masser af ledige gæstepladser, og da vi gik i land fandt vi en meget flot og velholdt havn med alt hvad man kan ønske sig i moderne faciliteter.
Vi spiste morgenmad på vores nye havneplads og derefter åbnede jeg app’en med “Rejseplanen”, da tøserne og jeg ville en tur i “Hobbyboden” i Odder.
For 14,40 kr. kom jeg og tøserne med bus til Odder på mit rejsekort, og herefter var det en smal sag for os at finde frem til scrap-butikken. Her blev stemplerne vendt og drejet, lidt papir, en hvid StazOn, lidt grønne ProMarkers og noget overlay osv. indkøbt. Jeg var nemlig faldet over denne video i en af scrap-FBgrupperne, og tænkte at det kunne vi godt afprøve ombord på båden.
Gågaden i Odder har mange fine butikker, men om lørdagen lukker de kl. 13.30, derfor afprøvede vi den græske restaurant og en isbutik på torvet, hvor pigerne også legede ved springvandet, inden vi tog bussen tilbage til havnen.

Søndag: Vejrudsigten lovede os overskyet, -og regnvejr fra først på eftermiddagen. Børn er dog altid fuld af gode ideer (hvor mon de har det fra?) og talte for, at vi skulle blive i Hou og tage i Vandhalla, som netop havde søndagsåbent om sommeren.
Wow(!) en svømmehal. Den ligger i forbindelse med Egmont Højskolen, som tilbyder fællesskab og rigtig mange idrætsfaciliteter, og faciliterer også handicappede (med medhjælpere). Faktisk så vi også små sejlbåde på havnen, og små lifte (“kraner”) ved siden af bådene til at løfte handicappede op og ned af bådene med. Fantastisk at kunne give fysisk handicappede muligheden for at sejle og svømme.
Vi nåede lige at gå hjem fra svømmehallen, inden regnen begyndte. Første rigtige regn i vores sommerferie, så der blev rigtig regnvejrshygget ombord med iPad, scrapperier, spil, vasketøj og madlavning. Jeg tror egentlig kun det var hundene, der led lidt afsavn, da de ikke fik deres store eftermiddagsluftetur, men måtte vente til der var ophold i regnvejret ud på aftenen.