Pinsebesøg på Hven

>Vi sejlede til Hven fra Landskrona, hvor vi mødtes ved færgen kl. 11.15. Ved 12-tiden nåede vi Hven og på toppen af bakken ovenfor havnen lejer man cykler (de har 1100 stk. så der er lidt at vælge imellem). Elisabeth og Sebastian fik lov at cykle med på disse “anhænger”-anordninger, hvilket var vældig smart (Elisabeth kunne dog kun “næsten” nå).
Vi drog afsted til øens købmand, hvor Jytte skulle lave en aftale vedr. skolebesøget på torsdag. Herefter kørte vi på stranden (nord på øen) og spiste den medbragte frokost i læ.

Turen gik videre rundt af de mange cykelegnede stier på hele øen.

Elisabeth er nødt til at vrikke godt med måsen når hun vil nå pedalerne mens hun cykler. Men det går lige. Det meste af tiden sidder hun alligevel og vender hovedet bagud mens hun snakker og forklarer om alting :O)

Der er super-flotte udsigter og det der helt specielle ø-lys, -sådan lidt a la Skagen.

Alle billederne på min blog er taget med kameraet på min mobiltelefon :O)

Bla, bla, bla… munden står ikke stille på “den lille” :O)

Cyklen er helt perfekt for Sebastian, der fint magter at skubbe morfar afsted :O)

Et lille stop ved en dam.

Endnu en flot udsigt… og få sekunder senere punkterede Brians cykel… den klarede dog turen til…

kaffe og kakao-stedet ved Tuna, hvor vi gjorde det sidste holdt inden…

…vi tog færgen tilbage til Sverige kl. 16.35.
Fantastisk hyggelig tur, som helt klart kan anbefales.

Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

4 svar til “Pinsebesøg på Hven”

1. Netti Avatar
    Netti

>Sikke da et hyggeligt sted 🙂 Og en rigtig lækker cykeltur rundt. Tak for kigget, man føler jo næsten at man sidder bagpå 🙂
    Ps..hold da op Elisabeth ligner dig!! 🙂

2. Anne Thormose Avatar
    Anne Thormose

>Sikke nogle skønne billeder. Jeg er pt. på udkig efter en mobil med et ordentlig kamera, så jeg må lige høre – hvilken mobiltelefon har du, der kan tage så flotte billeder? ;o)

3. Sofie Thomsen Avatar
    Sofie Thomsen

@Anne: Det er en Sony Ericsson 901C med et 5 megapixel kamera. Jeg kan kun sige at jeg er yderst tilfreds indtil videre…

4. […] kan ikke lade være med at tænke tilbage på, sidst jeg besøgte Hven for 6 år siden, hvor vi legede “de gule cykler” og inspiserede øen for Sæby […]