Proteinrig morgenmad

En af de ting, jeg arbejder med i øjeblikket er at spise 20-30g protein til hvert måltid. Det volder lidt udfordringer at skulle skifte min yoghurt/skyr/koldskål ud med æg og senere hen BØFFER!

Indtil videre forsøger jeg mig frem med hurtigt fremstillede ÆG-retter, som også skal tilberedes på hverdage. Her til morgen (i båden) så måltidet derfor sådan ud:

Scrambled æg (2 æg), 1 skive rugbrød, 1 skive hamberryg (ikke pålæg, men hel hamberryg), en kvart agurk i stave. Alt lavet på under 10 minutter.

Holbæk klatrepark

Vi har “Adventure-uge” på Orøstrand i denne uge, og i dag har vi booket tid i klatreparken i Holbæk.

Der er forskellige “sværhedsgrader”, hvor både forhindringerne og banehøjden (over jorden) varierer.

Lukas og jeg er ved at gennemføre “familiebanen”, der er 4-8 m. over jorden.

Den længste svævebane på familiebanen…

En sjov aktivitet, hvor alle bliver udfordret og bruger muskler, man kan mærke dagen efter. 

I skoven bag klatreparken er der et meget flot shelter, hvor vi lavede bål og spiste hotdogs til frokost.

 

Nye vaner og tildeling af coach

Jeg har idag (13. juni) fået min helt egen coach! 

Efter LIVE-dagen på UI 2017 er vi blevet introduceret til sportlog.dk, som også findes som app til iPhone/iPad. I sportlog er vi blevet præsenteret for (endnu) nogle videoer om forandring, vaner, motivation og træning, som vi på egen hånd skal gå i gang med. Vi skal dagligt føre en dagbog, -både over vores VANER og vores TRÆNING.

Bl.a. skulle vi lave et TestFlow (træning) og score os selv på en skala fra 1-3 point i hver øvelse. Vi blev opfordret til at filme det, da det blev tydeligere for os selv, hvad vores udgangspunkt er. 

Jeg fik Elisabeth til at filme… så hermed mit udgangspunkt. Ud over testflowet har træningen indtil videre været overkommelige “flows” til at aktivere/opvarme kroppen og nervesystemet. Afprøv selv fx. dette opvarmningsflow, -der ligger synligt på YouTube fra Annas program “Veldrejet”:

Under VANER har vi arbejdet med at drikke vand. Over 3 uger skal vi føre dagbog over vores indtag af vand og komme op på mindst 2 liter dagligt. Dette har vist sig at være en let vane, da jeg naturligt er tørstig, så jeg indtager gladeligt > 2 liter vand om dagen.

En enkelt uge har vi også haft fokus på HVERDAGSBEVÆGELSE, -altså om ikke vi kunne bevæge os lidt mere i hverdagen fx.                        Gåtur
Cykle
Rulleskøjter
Klatre i træer
Trampolin
Danse -fx i bar røv til høj musik 😄
Efterligne en toddler i 15. min (prøv det!)
Havearbejde
Støvsugning
Fangeleg
Fodbold
Løbe om kap med ungerne, naboen ell?
Squat i køen i Føtex -har prøvet det
Kildekamp til mavemusklerne gør ondt af grin (husk bækkenbundsknib 😉)
Baldespænd og powervejrtrækning
Div flows
Seeeex -afprøve nye stillinger
Stå på hovedet
Slå vejrmøller

Efter en lille månedstid på “egen hånd” i sportlog, fik jeg i dag tilknyttet min coach: Maiken

Maiken kommenterer på mine dagbogsnotater i SportLog (og meget andet). Hun præsenterede sig selv sådan:

… jeg har vist ret mange lighedspunkter med Maiken  🙂 

Og jeg glæder mig til at komme videre på UI 2017.