Løbetræning med KHIF-løb

Jeg meldte mig ind i KHIF-løb (Kr. Hyllinge IdrætsForening) søndagen før nytårsaften 2012. Mine bevæggrunde er a) at komme i en bedre grundform end jeg har været og b) så må jeg også godt smide et par kilo i løbet af år 2013. Jeg har før løbetrænet op til små 5 km løb (DLF-stafetten, Grevinde Dannerløb, Kvindeløb, Erimitagen osv.), men jeg er altid stoppet igen. Løbeklubbens formand har lagt løbeprogrammer ud, og det betyder at jeg 1-2 gange om ugen skal ud og træne, ud over løbeklubbens søndagstræning kl. 11.00.

KHIF-løb, hver søndag kl. 11.00 fra Stationsvej i Kr. Hyllinge
KHIF-løb, hver søndag kl. 11.00 fra Stationsvej i Kr. Hyllinge
Alle dagens fremmødte er klar til Flemmings udfordring.
Alle dagens fremmødte er klar til Flemmings udfordring.

Idag (min 5. mødegang i klubben) var der gæsteinstruktør på fra Roskilde (Hellas). Flink sympatisk mand, Flemming, som kommanderede alle rundt på differentieret intervalløb forskellige steder i byen. Uf, det var hårdt! Ego, min trofaste border collie, er virkelig en stor hjælp for mig. Jeg har købt en sele, så han kan trække (mig!) med bringen/forparten, det virker rigtig godt især med et bredt bælte der dækker hele lænden på mig, og elastisk line imellem bælte og selen. Ego synes også min nye “dille” er perfekt, han elsker at arbejde sammen med mig.

Flemming fortæller, hvordan vi skal løbe intervaltræning.
Flemming fortæller, hvordan vi skal løbe intervaltræning.

Det var en rigtig kold vinterdag i dag (minus 8 grader), og hjemmefra havde jeg gjort mig mange overvejelser over, hvad jeg skulle tage på for at holde varmen. Men lad mig sige det sådan, at det fik Flemming hurtigt en til at glemme alt om! Til sidst blev det totalt overlevelse, og jeg kunne da heller ikke løbe hele vejen tilbage til klubhuset, -der var simpelthen ikke mere energi. Tilbage kom jeg dog, og inde i klubhuset tog Flemming også ordet og ønskede os tillykke med den nyoprettede løbeklub (han var rimelig overrasket over at vi var så mange medlemmer i en helt nystartet klub) med nu godt 80 medlemmer. Derefter spurgte han lidt til vores motivation, og det er derfor jeg har startet mit indlæg med min motivation for at løbe.

Smid en kommentar. Løber du? -hvis ja, hvad motiverer dig?

… og lige et sidste motivations-moment: Endomondo. Jeg har oprettet en profil på Endomondo, og downloadet app’en til min iPhone. Her kan jeg så følge med i al den motion jeg får, se kort, bedste tider, lave intervaltræning, løbe imod venner osv. Dette er dagens logning, og I kan se alle de data man får (jeg har dog ikke tilsluttet mit pulsur/pulsbælte, men det ville nok også bare have vist “død” kvinde idag – smil).

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *